VPRAŠANJE: Iz Svetega pisma me zanima pomen naslednjih vrstic: »Vse, kar se giblje in živi, naj vam bo za živež, tudi vse zelene rastline vam dajem. Le mesa skupaj z življenjem, to je s krvjo, ne smete jesti.« (1 Mz 9, 3-4). Ali to pomeni, da naj ne bi jedli živali? Nekje sem videla zgodovinske članke, v katerih piše, da naj bi bil Jezus vegetarijanec.
ODGOVOR: Kot beremo v začetku, je Bog prvemu človeškemu paru določil tudi prehrano: »Glejta, dajem vama vse zelenje s semenom, ki raste po vsej zemlji, in vse sadno drevje, katerega sadje nosi seme. Naj vama bo v hrano.« (1 Mz 1,29). Človek naj bi torej živel od zelenjave in sadja. V naslednji vrstici Stvarnik še živalim odredi za hrano »vse zelene rastline«. To je temelj (zmotnega) naziranja, da Sveto pismo prepoveduje uživati meso. Mojzesova postava, ki je za Jude sveta, razlikuje med »čistimi« in »nečistimi« živalmi ter dovoljuje jesti meso čistih živali (gl. 3 Mz 11). Kako to?
Sveto pismo je treba brati od prvega poglavja naprej. Po končanem vesoljnem potopu Bog drugič spregovori ljudem o hrani. In te besede navajate v svojem vprašanju: »Vse, kar se giblje in živi, naj vam bo za živež, tudi vse zelene rastline vam dajem.« (1 Mz 9,3). »Kar se giblje in živi« so živali, torej meso. Zato so tudi kristjani za Jezusom in apostoli z mirno vestjo jedli poleg solate tudi meso. Zbor apostolov v Jeruzalemu (Apostolska dela 15) je vsaj za kristjane, ki niso judovskega porekla, odpravil tudi tisto razlikovanje med obredno čistimi in nečistimi živalmi. Ko Bog Noetu daje navodila glede prehrane, pravi, da ni dovoljeno jesti mesa »s krvjo«. Od tod vse do danes stroga pravila pri judih in muslimanih o načinu klanja živali. V krščanstvu je določba o prepovedi krvavic izginila pač zaradi splošnega nauka, da so Jezusovi učenci prosti jarma postave.
V eni od razlag prvega poglavja sem našel, kaj bi utegnilo biti smisel »vegetarijanske« določbe. Vsak dan smo priče krvavega nasilja med ljudmi. To ne more biti po Božji zamisli. Prvotno stvarjenje ni poznalo prelivanja krvi, zato Bog tudi živalim, ki jih poznamo kot krvoločne, določi zgolj rastlinsko hrano. Podobo miroljubnega sveta Sveto pismo projicira v prihodnost kot prijateljsko sožitje med živalmi (gl. Izaija 11,6-9). Tako bi si morali mi že sedaj, naj bomo vsejedi ali vegetarijanci ali celo vegani, prizadevati za to, da bi živeli v Božjem miru med seboj.
Ni komentarjev:
Objavite komentar